اشراق
اشراق
درخشش نوری است،که در باطن آدمی تجلی میکند,میدرخشد و حقایق دیده میشود

با بالا رفتن سن٫ عضلات شما ضعیف می شوندو دیگر قدرت کشیدن حریف را نخواهید داشت. در نهایت قدرت بدن محدودیتی دارد٫ حتی اگر بدن خود را به خوبی پرورش داده باشید. به همین دلیل پروفسور ووشیبا می گوید قدرت نهایی از قدرت تنفس می آید و تاثیر آن بر پایه اصول طبیعی است.

 

اگر شخصی با قدرت به سمت شما حمله کرد و شما توانستید قدرت اور را به خود منتقل کنید٫ احتیاجی به تلاش نخواهید داشت. (استفاده از نیروی خط مرکز بدن)

 

 

بنیانگذار آیکیدو پروفسور موریهه ووشیبا

قدرت حاصل از نیروی خط مرکز بدن       Chushin-Ryoku

یکی از اصول پایه آیکیدو مستقیم نگهداشتن مرکز بدن در یک خط می باشد. اکثر مردم حتی اگر بخواهند به طور مستقیم بایستند٫ مرکز بدنشان در یک خط قرار نمی گیرد. حتی وقتی که ما تمرکز خود را روی مستقیم نگهداشتن مرکز بدن خود در یک خط مستقیم می گذاریم بلافاصله بعد از حرکت کردن دوباره آن را از دست می دهیم. اگر چنین اتفاقی انجام گیرد، هدف آیکیدو که افزایش قدرت تنفس می باشد غیر ممکن می گردد.

اگر ما بتوانیم به هر طرف که حرکت می کنیم مرکز بدن خود را محکم نگهداریم، قدرت را به آن طرف متمرکز خواهیم کرد. با استفاده از تمرکز این قدرت می توانیم قدرت طرز قرار گرفتن، تمرکز و قدرت تنفس خود را افزایش دهیم.

وقتی که قدرت شما در خط مرکزی بدن متمرکز شده باشد، می توانید مرکز ثقل خود را حفظ کنید، حتی اگر بر روی یک پا ایستاده باشید.

اولین و ضروری ترین تمرین برای افزایش قدرت متمرکز شده (KAMAE) است. به محض اینکه توانستید مرکز بدن خود را در کامائه ثابت نگهدارید، می توانید در هنگام اجرای تکنیک آن را باقی نگهدارید.

برگرفته از کتاب TOTAL AIKIDO the master course, Gozo Shioda



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 26 فروردين 1390برچسب:, توسط مهدی لبافی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.